جستجو

پروژه جامعه خلاقیت

اولین باری که با ساختمان اصلی روبرو شدیم عمیقا شوکه شدیم. ساختمان قدیمی ۳ طبقه متروک بی سر و صدا در میان راه شلوغ شهری / فضای تجاری در شمال و معبد پر جنب و جوش داوانگ / میدان عمومی در امتداد کانال در جنوب قرار دارد و هرگونه ارتباط بین آنها را قطع می کند. فضای داخلی توسط ساختار بتونی خشن و دیوارهای اضافه شده از زمان های مختلف تحت سلطه قرار می گیرد که بیشتر نور طبیعی را مسدود می کند ، بنابراین فضای داخلی عمدتا در تاریکی پنهان شده است. یک سری حیاط در طبقه ۲ و ۳ وجود دارد … به طرز حیرت انگیزی نور را ایجاد می کند تا لحظات نمایشی ایجاد کند ، که برجسته ترین موارد برجسته ساختمان است. ظهور مجدد نظم ، شهر در ساختمان نمادین بودن آن ، ساختن ساختمانها و محله های باستانی یکی از روشهای معمول نمادین کردن بافتهای تاریخی شهرها در شهرهای معاصر چین است که بیانگر یاس برای به دست آوردن هویت تاریخی آنها در طی شکوفایی اقتصادی به روش فست فود است. فرهنگ باستانی کم عمق و روان است و در تأمین نیازهای واقعی کارکردی و الحادی در طی فرآیند مدرنیته ناتوان است. زندگی پویا را نمی توان در آن فضاهای بی روح منعکس کرد و کیفیت فضایی واقعی اغلب توسط نمادهای توخالی پنهان می شود. به عنوان حل مسئله ، ما سعی می کنیم از طریق طراحی یک ساختمان از طریق طراحی یک شهر ، کیفیت واقعی معماری را در شهر آشکار کنیم. با کاشت یک سیستم گردش / سرگردانی جدید ، فضای شهری به فضای داخلی ساختمان وارد می شود و امکان ایجاد تعامل مستقیم تری بین ساختمان و شهر را فراهم می کند. در عین حال ، نظمی ایجاد می کند که در آن کاربر می تواند به تدریج اجازه دهد طراحی با ما رشد کند و به مرور زمان ساختمان تغییر کند. بنابراین مکانی فراگیر که بتواند انواع مختلفی از نیازهای عملکردی را در خود جای دهد ، دوباره ظاهر می شود. بازگشت مجدد اشیا ، مکالمه بین قدیم و جدید ۱٫ محور مرکزی و سیستم راهرو حلقه ای کنسولی ساختمان عظیم بریده شد. قسمتهای زائد سلب می شوند. سیستم فضای عمومی لازم ایجاد شد. برش اولیه در محور مرکزی بود. اسلبهای ساخته شده در تحولات غیرقانونی قبلی ، برچیده شده و فقط تیرهای اصلی و سقف باقی مانده است ، که در آن سه نورگیر جدید برای ورود نور طبیعی بیشتر معرفی شده است. بنابراین ، یک فضای با ارتفاع سه گانه که از شمال و جنوب عبور می کند ، در در مرکز ساختمان ، یک توده شناور شناور پیچیده شده با صفحات آهن زنگ زده نیز برای نشان دادن و تأکید بر وجود این فضا قرار داده شده است. سپس می توانیم شهروندانی را که در اطراف کانال در ضلع جنوبی پرسه می زنند به فضای تجاری در ضلع شمالی و ساختمان خود معرفی کنیم و ساکنان در ضلع شمالی را به معبد داوانگ و کانال معرفی کنیم. از طریق این مسیر تشریفاتی ، درک ساختمان بسیار افزایش یافته و درگیری های شهری بین شمال و جنوب هضم شده و به تجربه ای راحت تبدیل شده است. ساختمان اصلی ، اسکلت بتونی که قبلاً اضافه شده بود ، نورگیرهای جدید و دیوار پرده ای از جنس استنلس استیل با همان احترام متقابل در همان فضا قرار گرفته اند و مکالمه ای را بین قدیم و جدید ترتیب می دهند. دهانه های خروجی ساختمان نیز با صفحات فولادی زنگ زده و صفحات فولاد ضد زنگ پیچیده شده است تا یک فرم خارجی چشم نواز ایجاد کند. ۲٫ گالری و حیاط در طبقه دوم ، یک خیابان داخلی دایره ای شکل معرفی شده است که نه تنها به عنوان راهرو ، بلکه به عنوان گالری هنر نیز فعالیت می کند. به نظر می رسد سنگ فرش تراسوی خاکستری از اتاق ها پخش شده و هر کدام از آنها قسمتی از فضای خیابان را گاز گرفته اند و این امر نشان دهنده انتقال تبلیغات است. بسیاری از اتفاقات جالب مانند نمایشگاه ها ، تاب ها و حتی نمایشگاه ها می تواند در این “فضاهای خاکستری” رخ دهد. این همچنین استعاره ای از گسترش فضای داخلی و فعالیتها به خیابانهای شهری است ، که گاهی اوقات خارش مدیران شهری است ، اما کمک زیادی به نشاط زندگی شهری می کند. مجموعه ای از حیاط ها نیز در امتداد خیابان دایره ای شکل زنجیر شده و به عنوان پویاترین گره عمومی در گردش کار می شوند ، اما همچنین ترکیبات فضایی و حالات مختلفی را با فضای مغازه تولید می کنند. اگرچه این سبک ممکن است یکنواخت نباشد ، اما دقیقاً با مفهوم شهری ساختمان ما مطابقت دارد: هرچه فضاهای شهری غنی تر و متنوع تر باشند ، شهر از جنب و جوش بیشتری برخوردار می شود. طبقه سوم توسط تراس بام محور مرکزی به دو فضای اداری جداگانه تقسیم می شود. تراس سقف باز برای میزبانی از مهمانی های کوکتل ، فیلم های فضای باز ، مهمانی های کباب پز و سایر فعالیت ها ، منتظر کشف و ایجاد کاربران مناسب است. تراس به تدریج به سمت جنوب بوجود می آید ، مردم را به سمت عرشه مشاهده هدایت می کند ، جایی که مردم می توانند به معبد داوانگ ، کانال و خط افق شهر نگاه کنند ، همه آنها با هم تصویری را طراحی می کنند که توسط سکو و سایبانی که امروز تاریخ در آن قرار دارد ، و بشریت با طبیعت دیدار می کند. در هفتم

● نام کشور : چین
●نام شهر : یانگ ژو
● کاربری : دفاتر ، نوسازی ، معماری تجاری
● معمار مسئول : PROJECT
● شرکت معماری :
● مقیاس :
● مساحت: ۸۸۰۰ متر مربع
● مصالح :
● رنگ :
● سال : ۲۰۱۸
● دوره تاریخی :
● نوع پروژه :
● وضعیت :
● عکاس : UNITU
● جوایز :
● سازنده :

دیدگاهتان را بنویسید

         

دسته بندی :

برچسب ها :

این صفحه را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید :

یا فقط می توانید این نشانی اینترنتی را کپی و به اشتراک بگذارید
Related Posts
Site is using a trial version of the theme. Please enter your purchase code in theme settings to activate it or purchase this wordpress theme here